Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Natali - 4 januari 2016 00:16

Idag trodde jag skulle bli en tung dag.
För ett år sedan, mitt i natten, mellan den andra och tredje januari (eller tidigt på morgonen den tredje, halv ett på natten) ringde telefonen. På tio sekunder var jag påklädd, påväg ut och körde i ilfart till holmlund (till och med så snabbt att en blinkerslykta trillade av i farten och jag tror att jag rent körde över den...). Min pappa hade tagit sitt sista andetag.
Det kändes så tomt och konstigt. Kroppen kallade väldigt sakta, men det var rätt skönt att få de timmarna att ta farväl av honom.
Idag lyckades jag få låna en bil och körde till pappas grav. Jag stannade och plockade lite granris som jag arrangerarade till ett hjärta på graven, tände en massa ljus.
Även om det var en ledsam stund, så var det också rätt skönt. Jag fick sitta där ensam och bara minnas.

Passade också på med några stopp efter vägen. Det är så skönt att få prata med folk. Skolkamrater, barndomsvänner och min extra mamma med familj.

Det blev en lång dag. Men dagen fick mig att inse att just nu känns inte livet hemskt. Livet är rätt ok. Ja, trots att det känns som det bara återstår en liten bråkdel av den jag engång var så är det ändå rätt bra. Det börjar se lite ljusare ut. Jag har min älskade son. Jag har vänner runt mig, även om det ibland är långt mellan gångerna man träffas så finns de ändå kvar.
Jag har katter igen och troligen kommer jag komma igång med avel också!
Jag tror att jag en gång i framtiden kan komma att ha häst igen. Kanske inte som tidigare, men häst likaväl.

Jag trodde inte att en sådan här dag, med sorgsna minnen kunde få mig att inse att jag börjar känna att jag har glädje i livet, men precis så är det.
Trots att jag behöver hjälp att ta hand om mitt eget hem och att jag ibland inte ens kan sitta upp är mitt liv rätt ok. Jag har många saker som gör mig glad!

Dessutom, om 20 dagar, är det beräknat att lillan ska föda fram sin kull med små, Underbara små sphynx bäbisar! Det kommer kattungar! Många dessutom, med tanke på hur stor hon är redan! ?

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards