Alla inlägg den 9 april 2016

Av Natali - 9 april 2016 23:47

Svårt att formulera tankar och ord just nu. Om jag tänker tillbaka på de två år som gått sedan jag blivit sjuk så har det ju, tyvärr, inte gått åt rätt håll. Jag har blivit enormt mycket sämre!
När jag lever med det dagligen så märker jag det inte.
Som att min älskade son helt plötsligt är tonåring och har vuxit om mig. Det har ju sakta gått dit och helt plötsligt inser jag att han ju växt om mig. ?
Så från att jag hade eget till att först inse att jag inte riktigt orkar med till ett liv helt styrt av att inte orka.
Inte orka gå till och från bussen. Inte orka vara social och göra saker med vänner. Inte orka ta en dusch!
Ja, det är så illa att jag faktiskt blir helt slut efter jag tagit en dusch.
Hur hamnade jag här? När kom jag hit?
Helt plötsligt slår det mig att jag lever i en vardag där allt blir en planering och ett noga övervägande. - Är det här värt hur jag kommer må sedan? Dagen efter och en vecka efter?
Måste ju faktiskt erkänna att när jag nu tänker på utvecklingen hur extremt mycket försämrad jag blivit på de här två åren blir jag lite oroad. Ja, tänk om det bara fortsätter?
Samtidigt är jag inte den som oroar mig. Jag lever numera med det jag har och har fått lov att faktiskt acceptera hur allt ser ut just nu.
Jag är så otroligt glad att jag har en så underbar son. Han tycker verkligen om mig som jag är! Han hjälper mig på bussen. Han håller armkrok på mig när jag försöker gå. Hade det inte varit för honom så hade jag inte tagit mig hem! Jag hade förmodligen trillat på en trottoarkant och blivit anklagad för att ha druckit. Nä, behövdes nog inte ens en trottoarkant faktiskt....

Nu ska jag i alla fall sova.

Hoppas alla ni som läser det här har en otroligt mycket bättre dag än vad jag har! <3

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards