Alla inlägg den 12 april 2016

Av Natali - 12 april 2016 21:41

Idag var en underbar dag! Jag hoppas att det här blir bra.
Efter lång tids letande så hittade jag honom! Han med stort H!
Har ju längre letat efter en häst att få komma upp på lite nu och då. För att komma igång i kroppen igen. Men det har ju gått väldigt trögt.
Men så. Kontaktade 4h som letade medryttare åt ett gammalt kallblod. Perfekt. Bara få lunka runt på. Men då visar det ju sig att kallblodet redan hittat sina medryttare.
Fick erbjudande om att prova en stor ponny istället. Tackade såklart ja till att i alla fall komma och prova honom.

Så idag var det dags. En jätte fin kille. Dock lite tung att rida för min del. Visst hade det absolut funkat att bara skritta omkring, men jag vet att jag inte skulle kunna nöja mig med det.

Men så kom det. Funderingen om jag ville prova islänningen istället? Tvekade inte många sekunder!

När jag ledde inte honom, gjorde i ordning och satte mig upp kände jag mig hemma! Det blev bara så klockrätt.

Han har ju mycket kvar innan han orkar tölta bra och har bra ryggmuskler. Men jag behöver inte alls tveka vad jag ska göra med honom. Så jag skrev medryttarkontrakt direkt. På torsdag är det dags igen!

Jag hoppas hoppas hoppas att det kommer funka! Jag behöver det! Eftersom jag nu har hjälp att ta mig dit, hjälp där och hjälp hem kan jag ju bara fokusera på att klara ridningen. O max 20 minuter till att börja med! Ska vara stenhård!

Visst är han fin? <3
Inte blir det sämre för att jag ju hade hugge uppstallad där sista tiden och inte heller att Fengur är svart, som hugge är.

Bjuder på en bild på den fina ponnyn jag fick prova också. Malte.

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards