Alla inlägg den 20 april 2016

Av Natali - 20 april 2016 22:51

Var på husvisning igår. Ett hus som jag har minnen av som barn. Ett ställe jag länge tänkt att det skulle vara så perfekt för en häst gård.
En stor tom lagård med bra takhöjd och ventilation för många hästar. Mycket att göra men gissar att man lätt skulle kunna få till 15-20 islänningar i stallet, kanske till och med lika många storhästar, så inget litet ställe! Dock en del jobb.
Jag känner lite så att det vore ju drömmen! Helt underbart grund för att driva häststall.
Men så är det ju det att jag ju tvivlar på att jag skulle kunna jobba med hästar igen.

Men målet är att i alla fall kunna ha en eller två egna hästar så småningom. Bo på landet och få vara. Få leva.

Just nu längtar jag efter att kunna få komma tillbaka. Kunna sätta fart och få jobba. Få träna häst. Lära mig nytt. Träffa nya människor och hästar.

Jag kan drömma i alla fall.

Drömmer också om att kunna få bo på egen gård och få pyssla. Få ha en trädgård. Ha uteplats. En balkong. En gräsmatta att gå på. Kattsäker trädgård också.

Någon gång ska jag i alla fall bo i hus på landet igen och ha häst!

Nu vet jag att jag ska sova i alla fall! Imorgon ska jag ut och rida häst.

Första bilden är från holmlund som jag var på en snabb visit till igår. Två rådjur var där. O en häst bild sen. ?

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards